Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka

Wycieczka klas czwartych w Góry Świętokrzyskie

W dniach 11 i 12.05. klasy IV a, b i d wraz ze swoimi Wychowawcami i panią Pedagog pojechały na dwudniową wycieczkę integracyjną w Góry Świętokrzyskie.

Program wyjazdu był bardzo urozmaicony. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Centrum Leonarda i ruiny średniowiecznego zamku w Chęcinach. Znalazł się także czas na zabawy i rekreację na świeżym powietrzu. Wieczorem przy blasku pochodni słuchaliśmy świętokrzyskich bajduł o rusałkach, południcach i sabatach czarownic odbywających się na Łysej Górze. Niespodziewanie spotkanie z Babą Jagą stało było dla niektórych wielkim przeżyciem.

Następnego dnia ścieżką edukacyjną w Puszczy Jodłowej weszliśmy na górę Święty Krzyż, gdzie znajduje się najstarsze w Polsce Sanktuarium Relikwii Krzyża Świętego. Przy pięknej, słonecznej pogodzie z wysokości 595 m n.p.m. podziwialiśmy  wspaniałe widoki. Dowiedzieliśmy się także, co to są gołoborza. Ponieważ znajdowaliśmy się na terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego, pani przewodniczka zwracała nam uwagę na różne formy ochrony  przyrody i uczyła, jak należy  zachowywać się  w tym miejscu.

Na koniec pojechaliśmy do Kurozwęk, aby zobaczyć jedyną w Polsce  hodowlę bizonów oraz przejść przez bukowy labirynt. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu w piątek późnym wieczorem.

Wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, ze wycieczka była udana. Dała nam ona radość ze wspólnego spędzenia czasu, zapewniła rozrywkę i odpoczynek oraz ciekawy sposób zdobywania różnorodnej wiedzy na temat naszego kraju. Już czekamy na następne wyjazdy!